Kokos team

Místo Lago di Garda Městečko Malcesine
Ubytování Kemp Claudia V karavanech
Doprava   Dodávky Dušína a Principála
Tak jako loni na podzim se uzavírala sezona fantastickým zájezdem do Francie. Letos se uzavřela v dalším bajkerském ráji a to u Lago di Gardy. S tím, že se vyjelo ve čtvrtek hóóódně brzo no bylo asi půl čtvrtý ráno, aby se dala ještě udělat malá vyjížďka. Protože šlo o pozdní termín, bylo zajištěno ubytování pro případ špatného počasí. A jak se ukázalo počasí nám ze záčátku opravdu nepřálo. Zamluveno jsme měli ubytování v kempu 150 m od jezera ve čtyřlůžkových karavanech, v městečku Malcesine. Ubytování byla opravdová divočina, ale teplá sprcha s vyhřívanou podlahou na které se přes noc dalo vše mokré spolehlivě usušit fungovala skvěle.
Pár podrobností
Dálniční známka Rakousko 264,- Kč
Most Brenner 8 euro
Dálnice Itálie 10,10 euro
Lanovka na Mt.Baldo 15 euro (cena i za bajk)
Pár užitečných odkazů Počasí na Gardě web Počasí web

Tady je fotogalerie Garda 2005
p2
p3
A proč jsme tu vlastně byli.
6.října 2005
Malcesine

Z našeho kempu jsme vyrazili podél vody cyklostezkou Ke stanici lanovky na Monte Baldo. Uličkou ke kostelu s.Antonína od něj stoupáme stále slušným kopečkem uličkami Malcesine až k silnici vedoucí do mezistanice lanovky. Na výrazné křižovatce nerazíme na turistickou trasu č.1. Po ní výrazným stoupáním (na řadu přichází poprvé večerníček), částečně po šotolině a částečně po dlážděném cestě, je mokrá a klouže, vyjíždíme z městečka. Rychle nabíráme výšku. Místy je cesta vybetonovaná, jenomže na mokrém čerstvě napadaném listí kloužou všechny gumy. Dost se tlačí. Nálada výrazně klesá. Při výjezdu z lesa musíme projít vrátky v oplocení a rázem se ocitneme u chaty M.ga. Fiabio.( 740 m .n m.) První odpočinková přestávka. Jistič všechny přesvědčuje, že už jsme na hoře, ale nebyli. Naštěstí stoupání už není stojka a navíc už není ani tak dlouhý. Po jednom kilometru od M.ga. Fiabia jsme na nejvyšším bodě dne ( 880 m .n m.) Stále po jedničce už mírně klesáme až ke kostelíku S.S.Beningo e Caro ( 834 m . n m.) Odtud už budeme klesat a klesat. Žádná procházka, ale pěknej triálek. Překvapený byli úplně všichni a trvalo dost dlouho než se skoro všichni postupně odvážili na bajk sednout a spustit se střemhlav dolů. Žádnej, moc velkej odpočinek. Po cestě míjíme kapličku Capitello della Merla ( 533 m . n m.). Za chvilku jsme ve vesničce Cassone. Tady Norbi už podruhé lepí a není to ten den naposled. Z Cassone už pohodlně podél jezera po cestičce 4 km do Malcesine a do kempu.

Na první den slušné rozjetí. K překvapení všech jsme zjistili, že ne všechny značené cesty jsou jetelné a že sjezd není nic odpočinkového.

Souhrn dne Najeto 20,5 km
Nastoupáno 886 m
Mapa Kompass č.690 1:25000
Počasí Zataženo občas vysvitlo. Ale nepršelo. Tak kolem 16 stupňů C.

7.října 2005
Nino Pernici

Ráno žádné velké vyspávání nebylo a ani počasí se netvářilo moc přívětivě. Ale po snídani jsme vyrazili sutana do Rivy. Po kratším hledáním místa na parkování jsme nechali auta v ulici před benzínkou. Přes Rivu jsme vyjeli směrem k tunelu do Limone. Před tunelem ale odbočíme na starou silnici, která už se jako silnice tváři pouze v tunelech. Pomatu stoupáme nad jezero a rychle se kocháme. Po 4 kilometrech máme nastoupáno 180 m a na první výrazné křižovatce jedeme doprava po staré asfaltce do krásných serpentýn k tunelu který končí u hlavní silnice z Rivy do Moliny. Naštěstí po ní jedeme je chvíli a odbočujeme doleva do Pré. Na hlavní zase najedeme před Molinou. A po ní až k jezeru Lago di Ledro. ( 640 m . n m.) U jezera máme za sebou 10 km a nastoupáno 590 m . V autobusové budce máme první svačinovou rumovou zastávku.

Klikni na velkou
Pomalu začíná pršet navlíkáme pláštěnky a vyrážíme zleva okolo jezera příjemnou silničkou s nepatrným stoupáním do Pieve di Ledro ( 658 m . n m.) A tady už regulérně lije jako z konve. U místní zavřené samošky se rozhodujeme co dál. Nakonec se rozdělujeme a ti rozumnější jedou zpátky do Rivy a ti ostatní se vydávají dál na Pernici. Z Pieve po cyklostezce mírným stoupáním do Locca ( 730 m . n m.) na Engusio ( 760 m . n m.) Před vsí odbočujeme doprava a po cestě k silničce s turistickou značkou č.403.
Klikni na větší
Ta nás povede po lesní asfaltce údolím Val da Vai. Tady pomalu odřazujeme a začínáme hodně rychle nabírat výšku. Zhruba po kilometru turistickou značku opouštíme protože vede přímo, kdežto my odbočujeme doprava a pokračujeme po asfaltce množstvím serpentýn stoupáme ke statečku Malga Trat ( 1519 m . n m.) Z Engusia máme za sebou 7,2 kilometru a nastoupaných 741 m . Už dávno neprší občas, asi tak dvakrát vysvitne, ale to nejhorší stoupání máme za sebou. Projedeme statečkem a po krátkém stoupání vracečka po šotolině do sedla Bocca di Trat. ( 1581 m . n m.) Odtud pád desítek metrů na chatu Nino Pernici. ( 1600 m . n m.). Tady se Dušín chce vytáhnout před bikerama z Německa a natáhne se jak školák. Máme za sebou 27 km z Rivy a nastoupáno 1580 metrů . Chata je otevřená, ale ani se nezdržujeme. Žádné moc velké vedro není. Kdo má, tak se převlíká do suchého. Nezbytné focení. Něco do žaludku. Vracíme se do Bocca di Trat. A slušně kamenitou cestou č.402 to valíme k rozbořené salaši Malga Dosso dei Fiori ( 1355 m . n m.) Kamenitá cesta se mění na lesní pěšinu s kořeny podobné stezkám nad Berounkou u Plzně. V osadě Malga Pranzo ( 1039 m . n m.) je kousek silnice, ale my hned za vsí odbočujeme doprava a zase se spouštíme lahůdkovým sjezdíkem po šotolině a kamení. Do vsi Campi ( 688 m . n m.) už vjíždíme po asfaltce. Tady je to trochu horší s orientací.

Ale musíme se držet stále vpravo a po turistické č.402 to valíme opět lahůdkovou šotolinkou kolem zříceniny Torrione S.Giovanni ( 460 m . n m.) směr Riva. Cesta je slušně značená, není žádný problém s orientací. Nad Rivou se šotolina mění v betonku a potom dláždění z křemenů. Po dešti dost klouže. Dojezd do Rivy je zase lahůdkový „stovkou“ serpentýn jsme rychle klesali do Rivy. Z chaty Pernici do Rivy krásnech 13 kiláčků klesání.

I když se zrovna nepovedlo počasí, byl to fakt dobře strávenej den. Vůbec nebyl důvod litovat, že jsme to nevzdali s příchodem deště. Pravda panoramata z chaty Pernici by byly hezčí při plechové obloze, ale i tak to stálo za to.

Klikni na větčí
Souhrn dne Najeto 40,5 km
Nastoupáno 1605 m
  Mapa Kompass č.690 1:25000
  Počasí Zataženo , déšť a hnusně, odpoledne už obstojně bez deště. Kolem 16 stupňů C.

8.října 2005
Tremalzo

Ráno byl budíček v osm s tím, že vyjedeme v devět. Pochopitelně vstávání nic moc. Vyjeli jsme v půl devátý. Přes Torbole a Rivu do Limone sui Garda ( 66 m .n m.) . Zase byl problém najít prázdné parkoviště navíc jich v Limone moc není. Nakonec jsme zaparkovali ve dvoře u místního obchoďáčku. V půl jedenáctý jsme vyrazili. Už začátek byl na zahřátí jako dělanej. Z Limone po silnici do Vesia je to 7,5 kilometrů a nastoupáno máme už 560 m . Z Vesia je to až na křižovatku k S. Michele o poznání menší stoupání. Na téhle křižovatce nadlouho opouštíme asfaltku a odbočujeme doprava po stěrkovce k S.Michele kam je to téměř po rovině a nebo s kopečka. Přesto, že je docela slušný počasí všichni jsme kropenatý od bahýnka z louží. Bylo to jediné místo, kde se dal zaflákat bajk, tak jsme ho zaflákali. V S.Michele ( 605 m .n m.) u přehrady máme za sebou 12,5 km .

Klikni na větší
V dálce hodně vysoko nad námi téměř na hřebeni je jasně zřetelná cesta. Když Jistič povídá, že tam tudy pojedeme nikdo raději ani nic neříká. Ale zjevně si každý myslí své. U přehrady končí končí sranda. Tvrdě ořazujeme a začíná 18 kilometrové stoupání na Tremalzo. Obzvlášť prvních pár kilometrů je opravdová stoupací lahůdka. Večerníček není občasnou záležitostí. Celá parta pomalu trhá. Každý se snaží jet svojim tempem. Až po nekonečných 6 kilometrech se stoupání pokládá a místama je dokonce i rovinka. Je čas na sváču zastavujeme u stolku u cesty a kocháme se krásným počasím a ještě krásnějšíma panoramatama.. Máme za sebou 18,5 kilometru a nastoupáno 1420 m . Pokračujeme dál a napojujem se na turistickou značku č.224 o poznání mírnějším stoupáním. Od chaty M.ga Spiazzo ( 1365 m .n m.) je to až k vodopádu v údolí Valle Pra di Lavino dokonce z kopečka, tak klesáme o dobrech 50 výškovejch metrů. . Od vodopádu začíná poslední část stoupání. Až do p.so d. Cocca ( 1465 m .n m.) dost nepříjemná kamenitá cesta. Poslední zastávka před Tremalzem je u chaty M.ga Ciapa ( 1617 m .n m.) Kdybychom věděli, že na Tremalzo je to už jenom pár terpentýn a zhruba 4 kilometry ani by jsme ani nezastavovali. Ale sluníčko hřálo byla pohoda, tak proč nezastavit. Po druhé hodině odpoledne dojíždíme na P.so Tremalzo do 20 minut je nás na Tremalzu už šest. Máme za sebou 26,5 kilometru a nastoupáno 1856 m . Nezbytné převlečení do suchého a trádá na pivko do chaty. Nakonec jsme dali i oběd. Celou dobu jsme byli přesvědčeni, že Principál, Komunál a Mastičkář jeli zpátky, že nedojedou. Když jsme vyšli z chaty byla dost slušná mlha. Žádné nic moc výhledy. Když jsme vyjeli tak pár desítek metrů od chaty jsme najednou uslyšeli od někud ze spodu zřetelnou češtinu. Byli to naši odpadlíci. Klobouk dolů zhruba o hodinu a půl dýl. Vrátili jsme se k chatě, nechali jim mapu, aby trefili dolů. Kluci šli na pivko a ostatní vyrazili na zpáteční cestu. Jenomže nás čekalo vystoupat posledních 100 výškových metrů k prvnímu tremalzskému tunelu. No nohám se už moc nechtělo. Ale nakonec dojíždíme na nejvyšší vrchol dnešního dne a jsme 1835 m .n m. Projíždíme prvním tunelem a už nás čeká jen opravdová lahůdka. Kultovní sjezdík z Tremalza. Občas míjíme nešťastníky. kteří to zpocení valí proti nám. Dost nepříjemné bylo potkat se z jedním z nich uprostřed tunelu. Euforie končí na p.so Nota ( 1240 m .n m.)

Lišák lepí kupodivu je jedinej kdo to odnesl defektem. Tady opouštíme značku č.224 a pokračujeme po č.421. Čeká nás ne moc dlouhý, ale hodně nepříjemný stoupání do P.so Bestana ( 1274 m .n m.) Lišák zase lepí.To už se nohám opravdu moc nechce. Pokračujeme téměř po rovině kolem Bocca dei Foftini až na P.so Guil ( 1206 m .n m.) Pořád máme hroznou vejšku a Limone které občas zahlédnem v údolí je hrozně dole. Tady opouštíme turistickou č.421 a prudce doprava po č.117se spouštíme neuvěřitelným triálem. Netrvá dlouho a už i pazourům se moc nechce. Ale bacha nebrzdit by se moc nevyplatilo. Po hodně hustým triálu najíždíme na č.101. Triálek skončil, ale bejkárna na ruce zdaleka né. Kopec nemá konce. Jede se suprově vydlážděném chodníčku. Kotouče se žhaví do ruda na véčkách odtékají špalky. A síly kvapem taky ubývají. Hodně vydřeném sjezd. Do Limone přijíždíme téměř za tmy. Máme za sebou 45 kilometrů s převýšením 2010 m hodně slušném zážitek. Ještě nakupujeme pár lahví Lambrusca a jedem za úplné tmy zpátky do kempu.

Tremalzo je opravdu kultovka a při troše fyzičky a troše techniky opravdovej zážitek. Jak z jízdy tak z neuvěřitelných panoramat. Když přidám příhodný počasí Tremalzo nemělo chybu.

klikni na větší
Souhrn dne Najeto 45 km
Nastoupáno 2010 m
  Mapa Kompass č.690 1:25 000
  Počasí Celý den bez deště. A docela i slunečno. Jen na Tremalzu byla chvíli mlha.

9.října 2005
M.Altissimo

Poslední den měl být už jenom odpočinkovým. Ale zase až tak nebyl. Vstávali jsme v sedm hodin. A v okleštěné sestavě jsme ve tři čtvrtě na devět jeli lanovkou na monte Baldo ( 1763 m .n m.). Zaplatili jsme 15 Euro a fofrem jsme vystoupali o slušnejch 1700 metrů vejš. Rázem jsme byli nad mraky. Pár nezbytných fotek a vyrazili jsme po asfaltce k chatě Graziani.

Klikni na větší
Od chaty po turistické značce č.633 začalo nepříjemné šolotinové stoupání. Moc dobře se nejelo a nohám se navíc taky už moc nechtělo. Serpentýny ubývaly jedna za druhou a lehce ztracené metry jsme těžce nabírali zpátky. Předešlé tři dny už byly znát. Po 50 minutovém usilovném šlapání nás čekala chata Altissimo ( 2079 m .n m.). Plechová obloha a dole se převalovaly mraky jen studenější vítr trochu kazil idilu. V závětří chaty bylo ale krásně. Máme za sebou 10 kilometrů nastoupáno 662 m . Navíc jsme dosáhli na nejvyšší bod našeho zájezdu. Po převlečení jsme si vyjeli na vrcholek Altissima. Pokochali se pohledem na Gardu z výšky dvou kilometrů. Nafotili pár fotek a vyrazili po turistické cestě č. 601 dolů.
Hezkej sjezdík, ale ztratili jsme 317 výškových metrů. Ze začátku nepříjemný triálek nikomu už moc nešel. Vyklepaný ruce z předešlých dní reagovali prapodivně. U M.ga Campiglio ( 1780 m .n m.) jsme se rozhodli že opustíme turistickou č.601 a necháme si jí napříště.
Od této chvíle nás čekal za odměnu nádherný 17 kilometrový nepřetržitý sjezd o 1680 výškových metrů až do Naga a Torbole. Jen občasná zastávka na vyklepání rukou. No nádhera. Z Torbole už po rovině pěkně na střídačku do kempu.
Klikni na větší
Poslední den byl opravdu už jen příjemné ukončení našeho čtyř denního zájezdu. Pátý den by asi bylo, tak trochu trápení. Pokud by se měl jet nějaký vážnějčí trek. Ale takkhle jsme si mohli říct "V nejlepším přestat".
Souhrn dne Najeto 47,8 km
Nastoupáno 706 m
  Mapa Kompass č.690 1:25000
  Počasí Hezky pěkně nad mraky jen když fouklo nebylo to fouknutí moc teplé.

Kopirajt je majetkem Jističe. Stránky vytvořil a udržuje Jistič..